Μουσικοθεραπεία και αυτισμός

Μουσικοθεραπεία και αυτισμός

Διαβάστε επιλεγμένα άρθρα από το διαδίκτυο :

Πώς μπορεί η μουσικοθεραπεία να βοηθήσει αυτιστικά παιδιά

 

Μουσικοθεραπεία και αυτιστικά παιδιά

 

Η μουσική νικά τον αυτισμό

 

Μουσική προπαιδεία & δημιουργία – Αυτισμός και νησίδες ιδιοφυΐας

 

Μουσική…αυτή η άγνωστη

 

Δύο παιδιά με αυτισμό έχουν την καλύτερη μουσική εκπομπή στο ίντερνετ

 

Μουσικοθεραπεία : οι νότες που κάνουν τη διαφορά

 

 

 

 

Τα κατοικίδια ζώα συν-θεραπευτές των αυτιστικών παιδιών

Διαβάστε επιλεγμένα άρθρα από το διαδίκτυο :

Ειδήσεις – Νέα – Επιστήμη & Ζωή – Τα κατοικίδια επηρεάζουν θετικά παιδιά με αυτισμό

 

Συγκλονιστικό βίντεο : Σκύλος ηρεμεί αυτιστικό παιδί σε κρίση που προσπαθεί να αυτοτραυματιστεί

 

Pet therapy : τα κατοικίδια είναι οι καλύτεροι γιατροί του παιδιού

 

Σκύλος και αυτιστικό παιδί – η αρχή μίας υπέροχης φιλίας

 

Το σκυλί που βοήθησε ένα αυτιστικό παιδί να αγκαλιάσει τη μητέρα του

 

Η συγκινητική ιστορία μίας 5χρονης αυτιστικής και της γατούλας της

 

Η σκυλίτσα της SAPT Hellas βοηθάει κοριτσάκι με αυτισμό να περπατήσει

 

Ζώα που θεραπεύουν

Ηχοϊστορίες – Παιχνίδι με τους ήχους και τη μουσική

Οι ηχοϊστορίες είναι όπως πολύ απλά λέει και η λέξη, ιστορίες με ήχους. Αποτελούν ένα βασικό κεφάλαιο στην εκμάθηση της μουσικοκινητικής Orff και την εκπαίδευση κρουστών. Ο εμπλουτισμός μίας ιστορίας με ήχο, την κάνει πιό ενδιαφέρουσα, ίσως πιό αστεία και τα παιδιά μπορούν με αυτόν τον τρόπο να απομνημονεύσουν πολλά στοιχεία από αυτήν.

Θα χρειαστείτε μία σειρά από κρουστά (ξυλάκια, μαράκες, ντέφι, ταμπουρίνο, κουδουνάκια, τρίγωνο, ξυλόφωνο ή μεταλλόφωνο, πιατίνια, καστανιέτες). Αν σας είναι δύσκολο να τα αγοράσετε, με λίγη δημιουργικότητα και φαντασία χρησιμοποιήστε ότι έχετε στο σπίτι (κατσαρόλες, κουτάλες, μπρελόκ με κλειδιά, ξύλινες κουτάλες και πλαστικά μπωλάκια, όσπρια κλεισμένα σε άδεια ρολά από χαρτί κουζίνας ή χαρτί υγείας, κ.λ.π.)

Στη συνέχεια, χρειάζεται να φτιάξετε μία ιστορία. Κάτι απλό, κάτι εύκολο και αστείο. Βρείτε λεξούλες και σημεία στην ιστορία σας, που μπορεί να μπεί ένας ήχος. Μπορείτε να κάνετε κι εσείς αντίστοιχους ήχους (γέλιο, κλάμα, βήξιμο, φωνές, χτύπημα ποδιών στο πάτωμα, παλαμάκια, κ.λ.π.)

Σας δίνω δύο ιστορίες που έγραψα εγώ και μερικές πηγές στο ίντερνετ για αρχίσετε να εμπνέεστε!

Καλή διασκέδαση!!!

gigantaskavouras

 

Οι ηχοϊστορίες «Ο γίγαντας» και «Ο κάβουρας» είναι πνευματική ιδιοκτησία της δημιουργού τους Κατερίνας Μανουσάκη

http://blogs.sch.gr/30nipchalk/2012/10/22/soundstories/

http://thesingingfish.eu/pumpkin-orff/

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-A104/135/979,3552/

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-B104/83/674,2537/

Σκιές με τα χέρια

Και όμως, το παιχνίδι που μας άρεσε να παίζουμε όταν ήμασταν μικροί, είναι ένας τέλειος τρόπος να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον του παιδιού, να προκαλέσουμε βλεμματική επαφή και να δουλέψουμε την μοιρασμένη προσοχή.

Η κατάλληλη ώρα είναι το βράδυ, ξαπλωμένοι στο κρεβάτι με τα φώτα σβηστά και μία απλή λάμπα γραφείου. Όλα τα άλλα είναι θέμα εξάσκησης. Θα διαπιστώσετε πως εύκολα το παιδί παρακολουθεί τη σκιά ενός ζώου που τρέχει καταπάνω του.

Επίσης θα πρότεινα να μήν αφήσετε την ευκαιρία να πάει χαμένη! Ας δουλέψουμε και λίγο γνωστικό τομέα : πώς λέγεται κάθε ζώο και τί ήχο κάνει.

=====================================================================

Shadow Play

Remember the game we used to play when we were kids? It is actually a perfect way to draw a child’s attention, establish eye contact and work on joint attention.
Perfect time is at night, lying in bed. Turn off the lights and use an office lamp. What you need is practice. You will soon realize how easy it is for a child to observe the shadow of an animal running towards it.
Don’t miss the opportunity to take advantage of the educational value of this game. For example, teach your child the name of each animal and its sound.

 

σκιές 3

σκιές 2

σκιές 1

Εκφράσεις προσώπου και συναισθήματα

Ένα τεράστιο ζήτημα έχουμε με την ταύτιση των εκφράσεων του προσώπου με τα συναισθήματα.

Το ακόλουθο υλικό είναι αυτό που χρησιμοποιώ εγώ. Πρέπει να τα πλαστικοποιήσετε, να τα κόψετε και να τα έχετε διαθέσιμα σε εμφανές σημείο.

Συνήθως η χρήση τους γίνεται στον πίνακα δραστηριοτήτων, όπου το παιδί θα βάλει την αντίστοιχη εικόνα σε κάθε δραστηριότητα. Μπορούμε όμως να κάνουμε και ένα σωρό θεατρικά παιχνίδια και αντί να κάνουμε την έκφραση στο πρόσωπο, να φοράμε την αντίστοιχη μάσκα κάθε φορά.

Σίγουρα με μία έρευνα στο ίντερνετ θα βρείτε και άλλο υλικό αν το παιδί σας δεν δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για αυτές τις εικόνες.

==================================================================

Facial expressions and emotions

There has always been a problem for autistics to recognise facial expressions and use them to convey emotions.

I use the following visual material and I suggest you to cut , plasticize and have them available at first sight.

We usually use them on our activity boards where a child can match the picture to the appropriate activity. We can also play theatrical games and instead of using facial expressions, we can wear a mask portraying each emotion.

You can find plenty of resources on the Internet, in case those aren’t stimulating your child’s interest.

 

 

 

final

fearsurprise

angerhapiness

Παραμύθια χωρίς εικόνες

Παραμύθια λοιπόν!!!

Πολλές εικόνες. Πολλά λόγια. Δυσνόητο περιεχόμενο.

Αποφάσισα να φτιάξω αυτή τη σειρά για τον γιό μου, κυρίως για να έχουμε άλλη μία δραστηριότητα μέσα στη μέρα μας. Εκτός από όλα τα οφέλη της ζωγραφικής που απολαμβάνει ένα παιδί, εμπλουτίζεται το λεξιλόγιό του και μαθαίνει έννοιες της καθημερινότητας, με διασκεδαστικό τρόπο.

Εντάξει, ίσως την πρώτη φορά κάνετε εσείς την εικονογράφηση και το παιδί απλά σας κοιτά. Για καλό και για κακό τυπώστε τα από την αρχή σε δύο αντίγραφα.

 

>> αγαπημένο μου ημερολόγιο-χειμωνας

>> αγαπημένο μου ημερολόγιο-άνοιξη

>> αγαπημένο μου ημερολόγιο-καλοκαίρι

>> αγαπημένο μου ημερολόγιο-φθινόπωρο

>> αγαπημένο μου ημερολόγιο-μία βροχερή μέρα

>> αγαπημένο μου ημερολόγιο-θέλω ένα ζωάκι

>> αγαπημένο μου ημερολόγιο-γενέθλια

 

Μαθαίνω να σχεδιάζω

Σε όλα τα παιδιά αρέσει η ζωγραφική!

Γονείς, πιάστε τα χρωματιστά μολύβια και τα τρυφερά χεράκια και βάλτε στην καθημερινότητά σας αυτή την υπέροχη δραστηριότητα. Σας δίνω ενδεικτικά κάποιες ιδέες, όμως αν κάνετε μία αναζήτηση στο ίντερνετ θα βρείτε αναρίθμητες!

Τομείς παρέμβασης σε αυτήν την δραστηριότητα :

  • λεπτή κινητικότητα
  • συντονισμός ματιού-χερίου
  • δημιουργικότητα
  • κοινωνικές δεξιότητες
  • γνωστικός τομέας
  • απτικές διαταραχές
  • λαβή μολυβιού
  • προγραφή

Ακόμα δεν ξεκινήσατε;

========================================================================

Every child loves drawing!

Parents, grasp the colored pencils and your child’s tender hands and put this wonderful activity in your everyday life. I give you some indicative ideas and you can find much more on the internet!
Intervention sections of this activity :

  • fine motor
  • eye-hand coordination
  • creativity
  • social skills
  • educational
  • tactile disorders
  • pencil grip
  • proscription

Still reading this article?

ψάρι1σκύλοςχελώνα

  σκυλάκι  καρχαρίας δελφίνι κοτοπουλάκι ποντίκιγουρούνι  γάτα1 γάτα αρκουδάκιπουλάκι